علائم پروستات چیست ؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 26 خرداد 1403
بازدید : 26
نویسنده : mozhgan

بیماری‌های پروستات می‌تواند به اشکال مختلفی وجود داشته باشد؛ التهاب پروستات، بزرگ شدن پروستات و سرطان پروستات این بیماری‌ها هستند که در ادامه در ارتباط با هر کدام از آن‌ها توضیح می‌دهیم.

التهاب پروستات یا پروستاتیت: التهاب پروستات است که گاهی به سبب عفونت به وجود می‌آید. معمولا این بیماری با آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود.

سایر مقالات : سنگ کلیه

پروستات بزرگ شده: به این بیماری هایپرتروفی (افزایش اندازه عضوی، بیش از حد) خوش‌خیم پروستات می‌گویند که به اختصار BPH نامیده می‌شود. بزرگ شدن پروستات عملاً همه مردان بالاتر از ۵۰ سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علائم سختی در ادرار با افزایش سن بالا می‌رود. برای درمان هایپرتروفی خوش‌خیم پروستات می‌توان از دارو یا جراحی استفاده کرد.

سرطان پروستات: در کنار سرطان پوست شایع ترین شکل سرطان در مردان است اما احتمال مرگ از سرطان پروستات تنها یک در چهل و یک نفر در مردان است. برای درمان سرطان پروستات می‌توان از جراحی، رادیوتراپی، درمان با هورمون و شیمی درمانی استفاده کرد که البته برخی از مردان ترجیح می‌دهند درمان خود را به تأخیر بیندازند.

سایر مقالات : افزایش طول آلت تناسلی

تست پروستات

آزمایش دیجیتال رکتال یا DRE: این آزمایش از طریق ورود به رکتوم و لمس پروستات انجام می‌شود. آزمایشگاه دیجیتال رکتال معمولاً می‌تواند پروستات بزرگ شده، توده یا برآمدگی یا سرطان پروستات ویا التهاب پروستات را تشخیص دهد.

آنتی ژن اختصاصی پروستات یا PSA: پروستات پروتئینی به نام PSA را می‌سازد که توسط آزمایش خون می‌تواند اندازه گیری شود. چنانچه PSA زیاد باشد احتمال سرطان پروستات بیشتر است؛ اما با این‌حال پروستات بزرگ شده نیز می‌تواند سبب افزایش PSA شود. توصیه‌های این مسئله که آیا مردی باید غربالگری شود و در چه سن این اتفاق بیفتد، متفاوت است؛ بنابراین با پزشک خود درباره اینکه آیا به تست دادن نیاز دارید یا نه و همچنین ریسک‌ها و فواید محتمل تست دادن، صحبت کنید.

اولتراسوند پروستات یا اولتراسوند ترنس‌رکتال: پروب اولتراسوند درون رکتوم قرار می‌گیرد و به نزدیکی پروستات فرستاده می‌شود. اغلب اولتراسوند را همراه با بیوپسی انجام می‌دهند تا سرطان پروستات را تست کنند.

بیوپسی پروستات: یک سوزن درون پروستات وارد می‌شود تا بخشی از بافت آن را برای تست کردن سرطان پروستات خارج کند؛ این آزمایش اغلب از طریق رکتوم انجام می‌شود.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com